12.8 C
Brno
Sobota, 1 dubna, 2023
DomůFinanceInflace podle analytika dosáhla vrcholu, příští rok ale zůstane nad úrovněmi před...

Inflace podle analytika dosáhla vrcholu, příští rok ale zůstane nad úrovněmi před pandemií

Date:

Nenechte si ujít

Eurokomise upřesnila technické detaily pro budoucí nouzové cestovní doklady EU

Nové nouzové cestovní doklady začnou vydávat koncem roku 2025. Evropská...

Každé páté auto na norských silnicích je elektrické

Tržní podíl na úrovni 30 % by tak mohl...

Oblečení na skládkách je horší než plast. Co dělat, když vyhazujete textil?

Nabízíme velký přehled možností. Nahromaděné šatstvo, které už nenosíme, nebo...

Jak skladovat potraviny, aby co nejdéle vydržely čerstvé?

Snížit plýtvání lze i správným umístěním v chladničce. Vyhazujeme je...

Co potřebují pokojové rostliny v zimě? Pečovat o ně je třeba jinak

Stejně jako lidé i rostliny vnímají změny ročních období...
- Komerční sdělení -časopis

Návrat inflace na úroveň roku 2019 bude trvat několik let.

Inflace již dosáhla svého vrcholu, ale v roce 2023 zůstane nad úrovněmi před pandemií onemocnění COVID-19.

Prohlásil to David Mann, hlavní ekonom pro Asii a Tichomoří, Blízký východ a Afriku z Ekonomického institutu Mastercard.

„Inflace už zaznamenala letos svůj vrchol, ale iv příštím roce bude stále nad tím, na co jsme byli zvyklí před pandemií,“ řekl Mann v rozhovoru pro CNBC.

Návrat inflace na úroveň roku 2019 bude trvat několik let, upozornil.

Centrální banky na celém světě zvýšily úrokové sazby v reakci na vysokou inflaci. Patří mezi ně americký Federální rezervní systém, britská Bank of England, Evropská centrální banka i Australská rezervní banka.

Fed má na tento týden naplánované prosincové zasedání, na kterém se očekává zvýšení úrokových sazeb o 50 bazických bodů. Americká centrální banka dosud letos zvýšila sazby o 375 bazických bodů.

„Inflace se stala velkou výzvou. Stoupá a zůstává velmi vysoko,“ řekl Mann.

Varoval však, že by bylo riskantní, kdyby centrální banky zvýšily sazby více, než by bylo zapotřebí. Pokud by totiž zašli „příliš daleko“, potřebovali by následně tento krok relativně rychle zvrátit, konstatoval.

Ale i přes vysokou inflaci američtí spotřebitelé jsou stále ochotni utrácet na věci, jako je cestování.

Obnova cestování v USA je silná a lidé stále volí spíše výdaje na zážitky než na materiální statky, dodal Mann.

Nejnovější příběhy

- Komerční sdělení -pr článek