15.5 C
Brno
Pondělí, 27 května, 2024
DomůFinanceInflace podle analytika dosáhla vrcholu, příští rok ale zůstane nad úrovněmi před...

Inflace podle analytika dosáhla vrcholu, příští rok ale zůstane nad úrovněmi před pandemií

Date:

Nenechte si ujít

Jaké finanční a environmentální přínosy mají investice do zelené energie?

Inovativní technologie i výsledky vědeckých výzkumů posledních let neustále...

Co jsou kanabinoidy a jak fungují?

Kanabinoidy představují látky, o kterých se stále častěji hovoří...

Vyplatí se investice do zelené energie?

Zelená energie – v posledních letech stále častěji skloňované...

Džungle: svět tajemství a divočiny

Džungle, s jejich bujnou vegetací a neproniknutelnými lesy, jsou...

V čem tkví kouzlo eloxace aneb o povrchových úpravách stanů

Kvalitní materiál je pro celkovou životnost párty stanu rozhodující....
- Komerční sdělení -časopis

Návrat inflace na úroveň roku 2019 bude trvat několik let.

Inflace již dosáhla svého vrcholu, ale v roce 2023 zůstane nad úrovněmi před pandemií onemocnění COVID-19.

Prohlásil to David Mann, hlavní ekonom pro Asii a Tichomoří, Blízký východ a Afriku z Ekonomického institutu Mastercard.

„Inflace už zaznamenala letos svůj vrchol, ale iv příštím roce bude stále nad tím, na co jsme byli zvyklí před pandemií,“ řekl Mann v rozhovoru pro CNBC.

Návrat inflace na úroveň roku 2019 bude trvat několik let, upozornil.

Centrální banky na celém světě zvýšily úrokové sazby v reakci na vysokou inflaci. Patří mezi ně americký Federální rezervní systém, britská Bank of England, Evropská centrální banka i Australská rezervní banka.

Fed má na tento týden naplánované prosincové zasedání, na kterém se očekává zvýšení úrokových sazeb o 50 bazických bodů. Americká centrální banka dosud letos zvýšila sazby o 375 bazických bodů.

„Inflace se stala velkou výzvou. Stoupá a zůstává velmi vysoko,“ řekl Mann.

Varoval však, že by bylo riskantní, kdyby centrální banky zvýšily sazby více, než by bylo zapotřebí. Pokud by totiž zašli „příliš daleko“, potřebovali by následně tento krok relativně rychle zvrátit, konstatoval.

Ale i přes vysokou inflaci američtí spotřebitelé jsou stále ochotni utrácet na věci, jako je cestování.

Obnova cestování v USA je silná a lidé stále volí spíše výdaje na zážitky než na materiální statky, dodal Mann.

Nejnovější příběhy

- Komerční sdělení -pr článek