12.8 C
Brno
Sobota, 1 dubna, 2023
DomůNovinkyVolkswagen a Enel zakládají společný podnik pro vysokorychlostní nabíjení

Volkswagen a Enel zakládají společný podnik pro vysokorychlostní nabíjení

Date:

Nenechte si ujít

Eurokomise upřesnila technické detaily pro budoucí nouzové cestovní doklady EU

Nové nouzové cestovní doklady začnou vydávat koncem roku 2025. Evropská...

Každé páté auto na norských silnicích je elektrické

Tržní podíl na úrovni 30 % by tak mohl...

Oblečení na skládkách je horší než plast. Co dělat, když vyhazujete textil?

Nabízíme velký přehled možností. Nahromaděné šatstvo, které už nenosíme, nebo...

Jak skladovat potraviny, aby co nejdéle vydržely čerstvé?

Snížit plýtvání lze i správným umístěním v chladničce. Vyhazujeme je...

Co potřebují pokojové rostliny v zimě? Pečovat o ně je třeba jinak

Stejně jako lidé i rostliny vnímají změny ročních období...
- Komerční sdělení -časopis

Volkswagen plánuje také do poloviny příštího roku zavést obousměrné nabíjení.

Německá automobilová skupina Volkswagen (VW) a italská energetická společnost Enel vytvoří společný podnik na vybudování 3 000 vysokorychlostních nabíjecích stanic v Itálii pro elektrická vozidla (EV). Každý z nich přitom investuje 100 milionů eur. Oznámil to v úterý Volkswagen. TASR o tom informuje na základě zprávy Reuters.

Nabíjecí stanice budou do konce roku 2023 dostupné pro řidiče aut všech značek na 500 místech v Itálii a budou mít výkon do 350 kW.

Automobilka VW a její další partneři nainstalují do konce roku 2022 v rámci Evropy 4 300 z plánovaných 18 000 rychlonabíjecích stanic, v USA 3 700 z plánovaných 10 000 av Číně 8000 z plánovaných 17 000 stanic. To představuje 16 000 rychlonabíjecích stanic na celém světě, což je přibližně třetina z cíle VW, kterým je 45 000 nabíjecích stanic do roku 2025.

Volkswagen v Evropě spolupracuje s BP a španělskou Iberdrolou a je akcionářem společného podniku firmy Ionita s konkurenčními automobilkami BMW, Mercedes-Benz, Ford a Hyundai.

Největší evropská automobilka doufá, že zajistí dostatek nabíjecích míst – a dostatek energie – pro elektrická vozidla. A přesvědčí tak řidiče, kteří se obávají dojezdu elektrických aut, že se mohou definitivně vzdát svých vozidel na fosilní paliva.

Podle studie společnosti McKinsey pro Evropskou asociaci výrobců automobilů potřebuje Evropa do roku 2030 nejméně 3,4 milionu nabíjecích míst, přičemž na konci roku 2021 jich bylo k dispozici přibližně 375 000.

Obnovitelná elektřina se však musí distribuovat přes nabíjecí síť ve vhodných časech, což podle studie představuje kumulativní náklady kolem 240 miliard eur.

„Hlavní výzvou je zpřístupnit energii tehdy, když je to nutné,“ řekl člen představenstva Volkswagenu Thomas Schmall na úterní tiskové konferenci. „Klíčovou roli bude hrát skladování energie.“

Volkswagen plánuje také do poloviny příštího roku zavést obousměrné nabíjení, při kterém mohou auta posílat energii ze svých baterií zpět do sítě, dodal Schmall.

Nejnovější příběhy

- Komerční sdělení -pr článek