15.5 C
Brno
Pondělí, 27 května, 2024
DomůNovinkyVolkswagen a Enel zakládají společný podnik pro vysokorychlostní nabíjení

Volkswagen a Enel zakládají společný podnik pro vysokorychlostní nabíjení

Date:

Nenechte si ujít

Jaké finanční a environmentální přínosy mají investice do zelené energie?

Inovativní technologie i výsledky vědeckých výzkumů posledních let neustále...

Co jsou kanabinoidy a jak fungují?

Kanabinoidy představují látky, o kterých se stále častěji hovoří...

Vyplatí se investice do zelené energie?

Zelená energie – v posledních letech stále častěji skloňované...

Džungle: svět tajemství a divočiny

Džungle, s jejich bujnou vegetací a neproniknutelnými lesy, jsou...

V čem tkví kouzlo eloxace aneb o povrchových úpravách stanů

Kvalitní materiál je pro celkovou životnost párty stanu rozhodující....
- Komerční sdělení -časopis

Volkswagen plánuje také do poloviny příštího roku zavést obousměrné nabíjení.

Německá automobilová skupina Volkswagen (VW) a italská energetická společnost Enel vytvoří společný podnik na vybudování 3 000 vysokorychlostních nabíjecích stanic v Itálii pro elektrická vozidla (EV). Každý z nich přitom investuje 100 milionů eur. Oznámil to v úterý Volkswagen. TASR o tom informuje na základě zprávy Reuters.

Nabíjecí stanice budou do konce roku 2023 dostupné pro řidiče aut všech značek na 500 místech v Itálii a budou mít výkon do 350 kW.

Automobilka VW a její další partneři nainstalují do konce roku 2022 v rámci Evropy 4 300 z plánovaných 18 000 rychlonabíjecích stanic, v USA 3 700 z plánovaných 10 000 av Číně 8000 z plánovaných 17 000 stanic. To představuje 16 000 rychlonabíjecích stanic na celém světě, což je přibližně třetina z cíle VW, kterým je 45 000 nabíjecích stanic do roku 2025.

Volkswagen v Evropě spolupracuje s BP a španělskou Iberdrolou a je akcionářem společného podniku firmy Ionita s konkurenčními automobilkami BMW, Mercedes-Benz, Ford a Hyundai.

Největší evropská automobilka doufá, že zajistí dostatek nabíjecích míst – a dostatek energie – pro elektrická vozidla. A přesvědčí tak řidiče, kteří se obávají dojezdu elektrických aut, že se mohou definitivně vzdát svých vozidel na fosilní paliva.

Podle studie společnosti McKinsey pro Evropskou asociaci výrobců automobilů potřebuje Evropa do roku 2030 nejméně 3,4 milionu nabíjecích míst, přičemž na konci roku 2021 jich bylo k dispozici přibližně 375 000.

Obnovitelná elektřina se však musí distribuovat přes nabíjecí síť ve vhodných časech, což podle studie představuje kumulativní náklady kolem 240 miliard eur.

„Hlavní výzvou je zpřístupnit energii tehdy, když je to nutné,“ řekl člen představenstva Volkswagenu Thomas Schmall na úterní tiskové konferenci. „Klíčovou roli bude hrát skladování energie.“

Volkswagen plánuje také do poloviny příštího roku zavést obousměrné nabíjení, při kterém mohou auta posílat energii ze svých baterií zpět do sítě, dodal Schmall.

Nejnovější příběhy

- Komerční sdělení -pr článek